Veckans Track!

Lost - Coldplay ft. Jay-Z

Visitor Counter

Visitor Counter

Albums/Mixtapes of the Month

Youtube clip of the week!

Jimmy Kimmel @ Black Barbershop
måndag 13 april 2009

Asleep in the Bread Aisle Recension

Nu har jag lyssnat noga igenom Asher Roths skiva och han är unik med sin musik.
Albumet består av 12 låtar vilket inte riktigt räcker till. Han är en ny artist i musikindustrin och får absolut inte vara girig eller snål med sin musik. Han måste lämna ett stort eftertryck, vilket jag tycker att han inte riktigt lyckades.
Kontinuerligt hör man från olika källor om han och Eminems likheter, men Slim som Shady är Asher inte riktigt! Olikt Eminem så är Asher mindre passionerad i sin musik och de flesta låtarna består av ett passivt flow.
Bangern "I Love College" är självklart med och sedan har vi låtar som Be By Myself och She Dont Wanna Man vilket är definitivt låtar jag kan se mig själv pumpa i bilen samtidigt som jag kör på motorvägen med takluckan öppen. "Tankeställare" till låtar har han dessutom; His Dream och Bad Day är två låtar som jag kan reletera till vid olika tillfällen i livet.
Glöm dessutom inte att söka upp låten "As I EM", där Asher har något att tillägga kring hela kontroversen mellan han och Eminem.

Numrerad bedömning: 4/5

0 kommentarer: